Firmy ciężarówkowe z satysfakcją odnotowują kolejne kontrakty na sprzedaż większych partii ciągników siodłowych. Jak widać, transport długodystansowy jakoś prosperuje, mimo kłopotów na Wschodzie.
Znaczącymi dostawami ciągników pochwaliły się ostatnio m.in. Iveco, Mercedes-Benz, Scania i Volvo.
DTW Logistics postawiło na IVECO
Nowy Iveco Stralis Hi-Way zyskuje uznanie nawet wśród tych klientów, którzy do niedawna byli zwolennikami innych marek ciężarówek.
Flotę firmy DTW Logistics z Błonia zasiliło niedawno pięć nowych ciągników siodłowych Stralis Hi-Way Euro 6. Operator logistyczny, specjalizujący się w usługach z zakresu transportu, spedycji i logistyki, będzie wykorzystywał zestawy przy realizacji usługi DTW Fresh&Frozen. Około 70 procent zleceń wykonywanych przez DTW Logistics to transport chłodniczy.
- Wybraliśmy ten model, ponieważ wcześniej dostaliśmy taki samochód na testy i całkowicie spełnił on nasze oczekiwania. Przede wszystkim jesteśmy zadowoleni ze zużycia paliwa - powiedział Radosław Dudek, Managing Director DTW Logistics.
Ciągniki siodłowe dostarczone do firmy DTW Logistics są wyposażone w 11-litrowe jednostki napędowe Cursor o mocy 460 KM. Maksymalny moment obrotowy 2150 Nm silnik uzyskuje już od 925 obr/min.
W wyposażeniu jest 12-biegowa (+ 2 biegi wsteczne) zautomatyzowana skrzynia przekładniowa EuroTrononic II. Na uwagę zasługuje przełącznik Eco Switch, uruchamia program Ecofleet, który wprowadza pojazd w tryb ekonomicznej jazdy. Samochody dla DTW Logistics posiadają również Iveconnect Fleet - moduł telematyczny, umożliwiający zarządzanie flotą oraz całodobową pomoc drogową ANS 24, którą można wezwać jednym włączeniem klawisza. Korzystanie z ANS 24 nie wymaga od klienta opłacania usługi kontraktu serwisowego - wystarczy posiadać w samochodzie odpowiednie urządzenie telematyczne do zdalnego diagnozowania usterek.
Wyposażeniem opcjonalnym jest składana dolna leżanka, którą można przekształcić w dwa wygodne fotele oraz stolik.
250. Mercedes Actros w firmie Demotrans
Mercedes-Benz uroczyście przekazał firmie Demotrans 250-tą ciężarówkę spod znaku Gwiazdy. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele Mercedes-Benz Polska oraz dealera Auto Partner J.A. Garcarek.
Firma Demotrans z Oleśnicy to wieloletni klient kaliskiego dealera. Actrosy od dawna jeżdżą we flocie tego przewoźnika - teraz przyszedł czas na jej stopniowe odświeżenie.
Wśród wydanej kolejnej partii pojazdów znalazł się 67. egzemplarz w tym roku.
Nowe Actrosy firma Demotrans zakupiła dzięki finansowaniu Mercedes-Benz Leasing. Są wyposażone w kabiny StreamSpace z płaską podłogą i dwiema leżankami.
Citronex kupił 60 Scanii Streamline Euro 6
Firma Citronex, zajmująca się spedycją i transportem kupiła 60 ciągników Scania Streamline Euro 6. Pojazdy wyposażone są w 13- litrowe silniki o mocy 410 KM spełniające normę emisji spalin Euro 6 jedynie z wykorzystaniem SCR. Ciągniki dołączają do floty Grupy Citronex liczącej dotychczas 200 jednostek z czego 95% stanowią pojazdy marki Scania.
Nowe ciągniki zostały wyposażone m.in. w zautomatyzowany system zmiany biegów Scania Opticruise i Scania Active Prediction (za pomocą systemu GPS określa pozycję pojazdu i przewiduje topografię drogi przed pojazdem, umożliwiając oszczędności). W dodatkowym obniżeniu wydatków na paliwo pomoże system Eco-roll (swobodne zjazdy ze wzniesień). Zarządzanie flotą ułatwi system Scania Fleet Management. W kabinach znalazły się rozsuwane leżanki.
Streamline Ecolution dla PKS Gdańsk-Oliwa
PKS Gdańsk-Oliwa, zajmująca się spedycją i transportem odebrała pierwsze 6 z 12 zamówionych ciągników Scania Euro 6. Zakupione pojazdy to ciągniki Streamline R410 z ramą Extra Low. Dołączają do dotychczasowej floty firmy liczącej kilkadziesiąt jednostek.
Nowe ciągniki zostały wyposażone m.in. w Opticruise, Active Prediction i system Eco-roll. Są to kolejne pojazdy Scania we flocie PKS Gdańsk-Oliwa. Zostały objęte pakietem Ecolution by Scania. Są pojazdy zoptymalizowane pod względem emisji CO2 i, co za tym idzie, o najniższym zużyciu paliwa. Pakiet zawiera też szkolenia dla kierowców, usługę monitorowania kierowców oraz dedykowaną obsługę techniczną.
Pierwsze Volvo w firmie Kozaryn
W Volvo Truck Center w Dąbrowie k. Opola odbyło się uroczyste przekazanie zestawu do transportu ładunków przestrzennych Volvo FH. Odbiorcą była firma Kozaryn z Różanek k. Gorzowa Wielkopolskiego, która specjalizuje się w przestrzennych przewozach międzynarodowych, a zestaw jest pierwszym pojazdem szwedzkiej marki we flocie firmy.
- Jest to pierwsze Volvo w naszej firmie. Postanowiliśmy sprawdzić jak Volvo radzi sobie z naszą specyfiką transportu, a duże znaczenie przy wyborze marki miała także jej dobra opinia pod względem ekonomiki paliwowej - powiedział Krzysztof Kozaryn, właściciel firmy.
Zabudowę na podwoziu FH wykonała firma Gniotpol. FH z napędem 6x2 napędza silnik o mocy 460 KM. Współpracuje on z zautomatyzowaną skrzynią biegów I-Shift. Kabina FH to wysoki sypialny Globetrotter.
Przewidywany okres eksploatacji pojazdów w firmie Kozaryn wynosi 4-5 lat. Dlatego do samochodu zamówiono też Niebieski Kontrakt Serwisowy Volvo, który gwarantuje przeprowadzenie obsługi zapobiegawczej i objęcie samochodów ciężarowych ustalonym planem serwisowania.
Ponadto FH zostało wyposażone w fabryczny system zarządzania flotą Dynafleet. Dodatkowo pojazd zaopatrzono w pakiet Volvo Truck Assistance z pomocą medyczną i techniczną na terenie całej UE. Wraz z pojazdem firma Kozaryn otrzymała usługę całodniowego szkolenia kierowcy z technik ekonomicznej jazdy.