Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

Ciągniki nie przyhamowały

Przewoźnicy nadal chętnie kupują "konie"
03.04.2015 00:00:00
Od dłuższego czasu w sprzedaży nowych pojazdów w Polsce dominują ciągniki siodłowe. Nic dziwnego, skoro nasz kraj transportem międzynarodowym stoi. Przełom roku i początek 2015 potwierdzają ten trend.
Główni gracze na rynku ciężkich pojazdów użytkowych mogą się pochwalić kolejnymi intratnymi kontraktami właśnie na ciągniki siodłowe.
DAF-y dla ANDARO i Leo-Sped
W szczecińskim oddziale firmy DBK, autoryzowanego dealera DAF, niedawno przekazano pierwszą partię z 15 ciągników DAF XF Euro 6 zamówionych przez firmę Andaro International Transport.
Przez ponad 8 lat ta firma zakupiła 59 fabrycznie nowych ciągników w spółce DBK. Kontrakt na pojazdy Euro 6 zawarty z Andaro jest jednym z największych, które w ostatnim czasie odnotował szczeciński oddział spółki DBK.
Pojazdy zostały zamówione z kabiną Super Space Cab, silnikiem MX 13 o mocy 460 KM, sprzężonym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów AS-Tronic. W wyposażeniu mają telewizory, mikrofalówki oraz ekspresy do kawy.
Użytkowane do tej pory pojazdy Euro 5 wróciły do DBK jako dealera macierzystego. Nowe zostały objęte 3-letnią gwarancją oraz kontraktami serwisowo-naprawczymi DAF Multisupport.
Natomiast w białostockim oddziale Grupy DBK odbyło się przekazanie sześciu ciągników siodłowych DAF XF podlaskiej firmie Leo-Sped. Od 1998 r. ten przewoźnik zakupił w DBK Białystok ponad 30 ciągników. Firma obecnie dysponuje flotą 20 ciągników przeznaczonych głównie do transportu międzynarodowego.
Ciągniki XF 460 FT są pierwszymi pojazdami Euro 6, które zasiliły flotę Leo-Sped. Zostały wyposażone w kabiny Super Space Cab, skrzynie AS-Tronic i przednie światła LED. Tutaj też nowe pojazdy Euro 6 zostały objęte 3-letnią gwarancją oraz kontraktami serwisowo-naprawczymi DAF Multisupport.
Alcopper Trans Logistics kupił 34 XF-y
W marcu przedstawiciele Alcopper Trans Logistics odebrali 14 podwozi DAF XF FAR 460 Space Cab z plandekami przesuwnymi oraz przyczepami. Łącznie we flocie katowickiej firmy pojawiły się 34 nowe pojazdy. Samochody dostarczył autoryzowany dealer DAF firma WTC.
Wszystkie pojazdy to wersje ze średnią kabiną, z 460-konnym silnikiem Euro 6 - 20 ciągników z zawieszeniem Low Deck, 14 podwozi FAR.
- Zostały zakupione w ramach planu wymiany całej floty na Euro 6. Podczas wyboru istotnym elementem były niezawodność i komfort, ale też niska awaryjność oraz spalanie. Wszyscy kierowcy, którzy otrzymają nowe pojazdy, przejdą szkolenie z zakresu ekonomicznej jazdy - powiedział Przemysław Lis, właściciel firmy.
Zestawy z systemem BDE są przystosowane do transportu różnego rodzaju towarów, posiadają w opcji przystosowanie do transportu opon, spełniają normy VDI oraz ADR.
Spółka Alcopper Trans Logistics specjalizuje się w transporcie międzynarodowym dla branży AGD, a kluczowymi klientami firmy są Whirlpool, BSH Bosch and Siemens, Indesit, Electrolux oraz LG. Liczącą prawie 100 pojazdów flotę firmy najczęściej można spotkać na drogach Francji, Niemiec czy krajów Beneluksu.
PolTranSped stawia na Volvo
W siedzibie ZHU Józef Skrzypa w Szczecinie, autoryzowanego serwisu Volvo Trucks, odbyło się przekazanie 14 ciągników siodłowych Volvo FH dla firmy PolTranSped Sp. z o.o.
- Wybrałem markę Volvo, gdyż uważam ją za najlepszą na rynku pod względem niezawodności i ekonomiki paliwowej - powiedział Tomasz Pielak, członek zarządu PolTranSped Sp. z o.o. - Zdecydowaliśmy się na najem 3-letni, gdyż ta forma pozwala na precyzyjną kalkulację kosztów posiadania floty.
Spółka PolTranSped wybrała Kompleksowe Rozwiązanie Transportowe Volvo, które zawiera m.in. Nowy Złoty Kontrakt Serwisowy z zapewnieniem 100% dyspozycyjności w całej Europie, ubezpieczenie Volvo Truck Assistance z samochodem zastępczym, system zarządzania flotą Dynafleet z modułem Czas Pracy Kierowcy oraz Paliwo i Środowisko.
Nowe ciągniki zostały wyposażone w silniki Euro 6 460 KM i zautomatyzowane skrzynie biegów I-Shift z oprogramowaniem ekonomicznym.
Przestrzenna kabina Globetrotter XL zawiera pakiety Driving oraz Audio High. W wyposażeniu znajduje się m.in. telewizor LCD, lodówka, ekspres do kawy, klimatyzacja automatyczna, obracany fotel pasażera oraz schowek nad górną leżanką z tyłu kabiny o pojemności 245 l. Wyposażeniem niezbędnym w krajach skandynawskich, gdzie jeżdżą auta PolTranSped jest również dodatkowe podgrzewanie bloku silnika, przygotowanie do montażu łańcuchów śnieżnych, sterowanie windą w naczepie oraz specjalne, dalekosiężne halogeny.
Firma PolTranSped posiada 30 zestawów, które w większości stanowią samochody ciężarowe Volvo. Świadczy usługi przewozowe głównie dla Agility Logistics w Skandynawii, krajach Beneluksu i na południu Europy.
Setna Scania w firmie Schavemaker
Firma Schavemaker, zajmująca się transportem i spedycją, odebrała setny pojazd Scania dostarczony przez Oddział Scania Wrocław.
Okazją do świętowania było jednocześnie największe w historii zamówienie firmy na 52 pojazdy szwedzkiej marki. Pojazdy trafią na trzy rynki europejskie, na których operuje firma Schavemaker: polski, holenderski oraz słowacki.
Zakupione pojazdy to Scania Streamline - 50 sztuk R410 4x2 z kabinami Highline i Topline, jeden R410 6x2 Highline oraz jeden P360 4x2 z kabiną dzienną. Ciągniki dołączą do floty liczącej ponad 200 jednostek i 300 naczep z czego większość stanowią Scanie.
Nowe ciągniki zostały wyposażone m.in. w zautomatyzowaną skrzynię, tempomat przewidujący topografię drogi, system Eco-roll oraz system Scania Fleet Management. W kabinach - klimatyzacja postojowa. Wszystkie pojazdy objęte są 5-letnim kontraktem serwisowym RM.
- Wybór poprzedziły testy przeprowadzone przez naszych kierowców. Zwracaliśmy szczególną uwagę na wyniki zużycia paliwa, ale o wyborze Scanii przesądziły też m.in. dotychczasowe doświadczenia z eksploatacji pojazdów tej marki - powiedział Michał Kubalok Transport Manager w firmie Schavemaker.
Firma Schavemaker Transport to międzynarodowa organizacja logistyczna z oddziałami w Holandii, Polsce oraz na Słowacji. Specjalizuje się w transporcie i magazynowaniu stali w kręgach.
Na żółto i na niebiesko...
Aż 50 nowych Renault Trucks T znalazło "dom" w Grodzisku Mazowieckim pod Warszawą. 40 ciągników trafiło do firmy DARTOM, a 10 do spółki PRYMUS Transport. W obu firmach pojazdy Renault Trucks stanowią trzon taboru i w obu szefują ludzie o tym samym nazwisku - bracia Dariusz i Grzegorz Szumacherowie.
Ciągniki siodłowe Renault Trucks T otrzymały firmowe barwy znane nie tylko na polskich drogach - pojazdy Dartomu mają żółte kabiny z ciemnozielonymi aplikacjami, a Prymusa ciemnoniebieskie z białymi znakami przewoźnika.
Dartom specjalizuje się w wożeniu żywności chłodniami. Nowe T wymieniły we flocie najbardziej "zasłużone" pojazdy. Dzisiaj dartomowska flota liczy 170 ciągników, z czego aż 140 to Renault Trucks.
- Przed zakupem testowaliśmy wiele samochodów, głównie pod kątem ekonomiki użytkowania - dodał D. Szumacher. - Wyniki z testów nowych Renault T były bardzo zachęcające.
Flota Prymus Transport liczy 40 ciągników. Firma specjalizuje się w przewozach naczepami plandekowymi. Tutaj pojazdy Renault Trucks stanowią 100 procent składu.
- To, że już od 17 lat kupujemy tylko ciężarówki Renault wynika z tego, że te samochody przede wszystkim są ekonomiczne, nie ma też problemu z awaryjnością - powiedział Grzegorz Szumacher, prezes Prymusa. - Poziom zużycia paliwa poniżej wyników uzyskiwanych przez nasze Premium Euro 5 to była znakomita rekomendacja.
Obydwie "bratnie" firmy z Grodziska Mazowieckiego zdecydowały się na długoterminowy najem pojazdów.
Sprawdzona marka
W lutym 20 ciągników siodłowych Renault Trucks T zasiliło flotę zielonogórskiej firmy Anneberg Transpol, przewoźnika specjalizującego się w transporcie towarów niebezpiecznych.
20 ciągników siodłowych T to pierwsi przedstawiciele nowej gamy Renault Trucks w liczącej 70 sztuk flocie zielonogórskiej firmy. Wybrano kabiny Sleeper Cab, o niskiej masie własnej oraz dobrej aerodynamice. Kierowcy znajdą w nich klimatyzację, lodówkę, telewizor i pełną telematykę.
Większość floty przedsiębiorstwa z Zielonej Góry - aż 50 - to ciągniki Renault Premium Route.
- Testowaliśmy te samochody - powiedział Jacek Miłkowski, prezes Annneberg Transpol. - Najbardziej podobały się nam wyniki zużycia paliwa, które były niższe od użytkowanych przez nas dotąd Premium. Poza tym "Renówki" są lekkie - przy transporcie cysternowym, który wykonujemy to ważny argument.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.