Po pomyślnej konwersji zasilania ciężarówki F-Max na wodór, Ford i CMB.Tech wzmacniają swoje partnerstwo.
W ramach tej współpracy Ford Trucks zapewni dostawę kolejnych ciężarówek F-Max firmie CMB.Tech, która wprowadzi w nich dwupaliwowe zasilanie - wodorem i olejem napędowym.
„Proces konwersji nie wymaga żadnych modyfikacji tradycyjnego silnika wysokoprężnego, dodaje się jedynie pierścień wtrysku wodoru.” – podkreśla CMB.Tech w komunikacie prasowym.
Przeprowadzana w warsztacie zlokalizowanym w Antwerpii operacja konwersji polega na zamontowaniu zbiorników wodoru na ciężarówkach i zamontowaniu wspomnianego pierścienia wtryskowego, opracowanego przez CMB.TECH, na silniku.
– Po trzech latach współpracy mam przyjemność oficjalnie ogłosić zawarcie umowy pomiędzy Ford Trucks a CMB.TECH – powiedział Roy Campe, dyrektor operacyjny CMB.Tech. – Koncepcja, nad którą pracowaliśmy, jest prosta i ma ogromny potencjał rozbudowy. Możemy skorzystać z ich pojazdów, które można zaadaptować w trzy dni w dowolnym warsztacie dwupaliwowym. Wraz z Ford Trucks jesteśmy gotowi do dalszej ekspansji w Europie, oferując niskoemisyjne, niedrogie i solidne rozwiązanie do transportu drogowego na duże odległości. (z)