Współpraca koncentruje się na ciężkich samochodach ciężarowych Fot. Ford
Firmy Ford Trucks i Quantron podpisały list intencyjny dotyczący możliwości rozwoju wspólnego projektu pojazdów wodorowych z technologią Quantron Inside.
Innowacyjna technologia Quantron Inside zostanie sprawdzona pod kątem integracji w pojazdach Ford Trucks w celu umożliwienia bezemisyjnych rozwiązań transportowych. Ścisła współpraca techniczna ma na celu przyspieszenie wprowadzenia na rynek ciężarówek z ogniwami paliwowymi H2, w oparciu o ciągniki siodłowe Ford F-Max.
Skoncentrowani na ciężkich samochodach
W ramach strategicznej współpracy pomiędzy Quantron AG oraz Ford Trucks zostanie oceniona implementacja technologii Quantron Inside w pojazdach Ford Trucks. Sprawdzony zostanie zasięg technologii, innowacyjna oś elektroniczna, specjalny akumulator o dużej mocy, ogniwa paliwowe wraz z integracją zbiornika, zarządzanie energią i zoptymalizowana aerodynamika dla zmaksymalizowania wydajności pojazdu. Współpraca koncentruje się na ciężkich samochodach ciężarowych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Adaptacja ciężarówek już od I kwartału 2024
Pierwsza faza współpracy ma na celu płynną adaptację zaawansowanych samochodów ciężarowych Ford, które będą produkowane zgodnie z nowymi przepisami bezpieczeństwa już od I kwartału 2024 roku.
– Naszym partnerom zależy na szybkim rozwoju samochodów ciężarowych zasilanych ogniwami wodorowymi, przy jednoczesnym skoncentrowaniu własnych zasobów na innych obszarach – mówi Rene Wollmann, CTO firmy Quantron AG. – Prowadzimy testy porównawcze w segmencie lekkich pojazdów FCEV do 7,5 t DMC oraz w segmencie ciężkich pojazdów FCEV do 44 t DMC, dostarczając naszą unikatową technologię i komponenty Quantron Inside. Wierzymy, iż nasza ścisła techniczna współpraca przyczyni się do dalszego przyspieszenia powszechnego wprowadzenia na rynek pojazdów użytkowych z ogniwami paliwowymi.
– Jesteśmy podekscytowani wsparciem Quantron, jako doświadczonego partnera w naszych staraniach o zaoferowanie klientom samochodu ciężarowego z napędem elektrycznym na ogniwa paliwowe – dodaje Emrah Duman, lider Ford Trucks. – Uważam, iż współpraca gwarantuje nam przyniesienie znacznej wartości w nadchodzących czasach. Ford Trucks jest zaangażowany w inwestowanie w innowacyjne technologie, które będą kształtować przyszłość branży ciężkich pojazdów użytkowych, jednocześnie dostosowując się do naszych celów zrównoważonego rozwoju. Naszym głównym celem jest elektryfikacja, a zaraz za nią postęp w technologii wodorowej. Dzięki zróżnicowanej bazie perspektywicznych technologii i możliwości, nasze wysiłki przynoszą szybkie efekty. (red)