Maszyny budowlane. Terberg FM-2000T 8x8
Terberg Benschop to holenderski producent ciężarówek konstrukcyjnych przeznaczonych do pracy w najcięższych warunkach, w jakich nie radzą sobie seryjne konstrukcje. Jednym z topowych i najbardziej zaawansowanych technologicznie modeli jest czteroosiowe podwozie Terberg FM-2000T. Zaawansowany układ napędowy sprawia, że Terberg FM-2000T z zabudową np. wywrotki bardzo dobrze wywiązuje się z roli holownika ciężkich przyczep niskopodwoziowych do transportu maszyn budowlanych.
Terberga FM-2000T napędzają silniki Volvo D12D o mocy 420 KM.
Terberg korzysta z elementów i podzespołów wytwarzanych przez wielkich producentów. Kabiny, silniki i skrzynie biegów pochodzą z Volvo, holenderscy specjaliści opracowują natomiast ramy i zawieszenia.
Terberg FM-2000T jest jednym z najbardziej zaawansowanych, a zarazem najpopularniejszych produktów firmy. To konstrukcyjne podwozie pod zabudowę z napędem 8x8, zawieszeniem pneumatycznym i trzema skrętnymi osiami. Pojazd łączy wysoką ładowność (dopuszczalna masa całkowita wynosi 54.000 kg) z bardzo dużą zwrotnością. Wszystkie osie wyposażone są w redukcję w piastach kół. Zawieszenie osi jest pneumatyczne. Pierwsza i druga zaopatrzone są w system pneumatyczny Stabi-air z amortyzatorami podwójnego działania i zintegrowanym stabilizatorem tocznym, trzecia i czwarta oś mają natomiast system pneumatyczny Mono-air z dwoma miechami pneumatycznymi (dla obu osi). Pneumatyka wyposażona jest w system odciążeniowy, aktywujący się po włączeniu przystawki odbioru mocy (Power Take Off). Terbergi wyróżniają się również kołami. Zaopatrywane są w ogumienie w gigantycznym rozmiarze 445/75R22.5 z przodu i 1.200R24 z tyłu. Przednie obręcze mają 14 cali szerokości, tylne - 9 cali.
Zaawansowany układ napędowy sprawia, że Terberg FM-2000T z zabudową np. wywrotki bardzo dobrze wywiązuje się z roli holownika ciężkich przyczep niskopodwoziowych do transportu maszyn budowlanych.
FM-2000T napędzane jest znanym silnikiem Volvo D12D o mocy 420 KM. Standardowo jednostka łączona jest z manualną, 16-stopniową skrzynią biegów ZF 16S181. Na życzenie dostarczana jest zautomatyzowana, 16-stopniowa przekładnia ZF AS-Tronic 16 AS2630TO.
Samochód ma dzienną, niską kabinę Volvo FM12-L1EH1 z wyposażeniem zbliżonym do oferowanego w seryjnym Volvo FM. Samochody Terberg z zabudowami wywrotki wykonanymi przez zewnętrznych body builderów w 95-proc. przypadków doposażone są przez holenderskiego producenta w hydroburty.
Generalnym importerem pojazdów Terberg jest PPHU Danbud z Emilianowa w Wielkopolsce. W ofercie są pojazdy nowe i używane. Firma prowadzi również serwis samochodów Terberg.