Aktywny Układ Kierowniczy Volvo został wyróżniony nagrodą roku 2013 za innowacyjność w jakości. Nagroda ta jest przyznawana corocznie przez Szwedzki Instytut Jakości (SIQ) w celu stymulowania prac nad wysokiej jakości innowacyjnymi rozwiązaniami.
- Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest doskonałym przykładem wynalazku, który spełnia zarówno potrzeby handlowe, jak i życzenia użytkowników.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo został wyróżniony nagrodą roku 2013 za innowacyjność w jakości. Nagroda ta jest przyznawana corocznie przez Szwedzki Instytut Jakości (SIQ) w celu stymulowania prac nad wysokiej jakości innowacyjnymi rozwiązaniami.
- Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest doskonałym przykładem wynalazku, który spełnia zarówno potrzeby handlowe, jak i życzenia użytkowników. Ta nowa technologia zapewnia większą zwrotność i lepszy komfort pracy - mówi profesor nadzwyczajny Matti Kaulio z Wydziału Ekonomiki Przemysłowej Królewskiego Instytutu Technicznego (KTH), który sformułował decyzję jury.
Układ Volvo niemal całkowicie eliminuje drgania odczuwalne na kole kierowcy. W rezultacie, kierowca nie musi bezustannie korygować toru jazdy, dzięki czemu jest w mniejszym stopniu narażony na bóle i urazy pleców, szyi i barków. Ponieważ kierowanie pojazdem praktycznie nie wymaga żadnego wysiłku, kierowca może się odprężyć, a dzięki temu, że odczuwa mniejsze zmęczenie, maleje ryzyko wypadku.
Ceremonia wręczenia nagrody roku 2013 za innowacyjność w jakości odbyła się niedawno w Moderna Museet, w Sztokholmie. Nagroda ta jest przyznawana raz do roku firmie, organizacji lub osobie, której innowacje są rezultatem planowego działania i spełniają określoną potrzebę klienta. W skład kapituły nagrody wchodzą zajmujące się promocją jakości fundacje ze Szwecji, Finlandii, Estonii, Czech i Węgier.
Aktywny układ kierowniczy bazuje na konwencjonalnym układzie z przekładnią kierowniczą połączoną wałem z kołem kierownicy, w którym siłę niezbędną do skrętu kół zapewnia hydrauliczny układ wspomagania. W rozwiązaniu Volvo układ ten został rozbudowany o silnik elektryczny, sprzężony z wałem kierownicy.
W jednym z najnowszych filmów Volvo Trucks pt. "The Epic Split" hollywoodzka gwiazda kina akcji Jean-Claude Van Damme wykonuje jeden ze swoich słynnych szpagatów, stojąc w rozkroku na lusterkach wstecznych dwóch samochodów ciężarowych Volvo FM, które poruszają się do tyłu. Tego niesamowitego wyczynu - pierwszego takiego na świecie - udało się dokonać dzięki aktywnemu układowi kierowniczemu, który znacząco zwiększa precyzję kierowania i stabilność pojazdu w każdych warunkach jazdy. Układ pozwala wyjątkowo precyzyjnie i łatwo kontrolować tor jazdy podczas cofania. W filmie "The Epic Split" aktywny układ umożliwia ponadto kierowcom obydwu samochodów ciężarowych utrzymywanie stałej odległości i prędkości podczas cofania.
"The Epic Split" można obejrzeć na: http://youtu.be/M7FIvfx5J10.
Film ten stanowi kontynuację serii wcześniejszych przebojowych filmów Volvo Trucks: "The Chase", "The Hamster Stunt", "The Hook" i "The Ballerina Stunt".